Skip to content Skip to footer

Gjort – lært – klogt

Nye metoder til skolens læringsarbejde
Forfatter:Oskar Gedda Forfatter:Tom Tiller

“ … både menneskesyn og betoningen af personligt engagement og gensidighed står hos Tiller og Geddar klart og skarpt … Det er en bedrift, at Tom Tiller og Oskar Geddar formidler perspektiver og forståelse af ‘bærekraftig og robust læring’, så ønsket om at møderne mellem mennesker og opgaver lyser af: Glæden. Optimismen. Entusiasmen. Modet … Et forfriskende, troværdigt og inspirerende bidrag til fornyelse og udvikling i skolen.”
Marianne Bindslev, Uddannelsesbladet

Yderligere information

Sidetal

143

Udgivelsesdato

15.01.2021

Køb bogen

title Beskrivelse

Denne bog præsenterer nye metoder og modeller til brug for lærerstuderendes, læreres og skolelederes læringsarbejde. Intentionen er at vise, hvordan indsigt i og udvikling af egen lærerfaglighed også kan forbedre elevernes læring i skolen.

Forfatterne har mange års erfaring med udvikling af pædagogiske værktøjer til forskende skoleaktører og viser, hvor væsentligt det er, at man som lærer ikke blot lærer fra sig, men også selv lærer og forholder sig forskende til praksis ud fra et analytisk (gjort), refleksivt (lært) og fremadrettet perspektiv (klogt).

“ … både menneskesyn og betoningen af personligt engagement og gensidighed står hos Tiller og Geddar klart og skarpt … Det er en bedrift, at Tom Tiller og Oskar Geddar formidler perspektiver og forståelse af ‘bærekraftig og robust læring’, så ønsket om at møderne mellem mennesker og opgaver lyser af: Glæden. Optimismen. Entusiasmen. Modet … Et forfriskende, troværdigt og inspirerende bidrag til fornyelse og udvikling i skolen.”
Marianne Bindslev, Uddannelsesbladet

"En god og meget relevant bog, der giver meget stof til eftertanke og helt sikkert vil være en bog, der af målgruppen vil kunne danne grundlag for refleksion og diskussion ... Begrebet 'Forskende partnerskab' er væsentligt – det at man som lærer / leder ønsker at lære mere af egen erfaring. Positivt, at der løbende gennem bogen er mange konkrete eksempler."
Boy Olesen, Lektørudtalelse

  • Originaltitel: Gjort - Lært - Lurt – Nye verktøy for skolens læringsarbeid
  • ISBN: 9788772041773
  • Oversætter: Elisa Nadire Caeli
  • Omslagsdesign: Christinna Lykkegaard Nilsson