title Beskrivelse
I uddannelses- og arbejdsliv bruges hjælpesamtaler i form af vejledning, rådgivning, mentoring og coaching til at fremme personlig og professionel udvikling. For at hjælpesamtaler skal virke efter hensigten, er det vigtigt at hjælperen har forståelse for relationer, kommunikation og læring i hjælpeprocessen. Det er også afgørende med en faglig indsigt i de mest centrale redskaber på området.
Denne bog tager med udgangspunkt i forskning og et konstruktivistisk læringsperspektiv disse temaer op.
"Har du brug for en grundlæggende indføring i grundlag for, indhold i og gennemførsel af konstruktive hjælpesamtaler, så er denne bog et godt bud på en grundig gennemgang. Den behandler et væld af situationer, perspektiver, overvejelser og processer, som alle kan influere på gennemførslen af en konstruktiv hjælpesamtale … Alt i alt er bogen anbefalelsesværdig som grundbog og som opslagsværk."
Dea Henriette Franck, P – Psykologernes fagmagasin
"Den favner vidt og bredt, Cato Bjørndals 'Konstruktive hjælpesamtaler', der let vil kunne finde plads som grundbogen for studerende og professionelle i vejledningsfeltet."
Folkeskolen