Skip to content Skip to footer

Literacy i læringskontekster

Forfatter:(red.) Forfatter:Aslaug Veum Forfatter:Dagrun Skjelbred

Literacybegrebet står centralt i samtidens uddannelsestænkning. Hvordan kan man som underviser arbejde for, at elever og studerende udvikler de kompetencer, der er nødvendige for at leve og lære i et komplekst tekstlandskab?

Yderligere information

Udgivelsesdato

17.08.2015

Sidetal

324

Køb bogen

title Beskrivelse

En grundbog, der præsenterer en række artikler fra ny nordisk modersmålsdidaktisk forskning. Udvikling af literacy har en vigtig social og samfundsmæssig side. Den har også en individuel side, som angår den enkeltes udvikling og oplevelse af at få tilgang til vigtige kommunikationsarenaer, og til selv at kunne ytre sig mundtligt og skriftligt.

Bogen belyser literacy fra både et individuelt og et samfundsmæssigt perspektiv. Bogens artikler giver et mangfoldigt billede af, hvad literacy i læringskontekster både er og kan blive for barnet i dagtilbud, for eleven på forskellige klassetrin, for den studerende og for læreren.

Henvender sig til studerende og undervisere ved læreruddannelsen, pædagoguddannelsen og efter- og videreuddannelse inden for tekstpædagogik og skriftsprogsdidaktik.

 

  • Originaltitel: Literacy i læringskontekster
  • ISBN: 9788771294941
  • Oversætter: Connie Møller Christensen
  • Omslagsdesign: Christian Hvid