Skip to content Skip to footer

Kriteriebaseret vurdering

Forfatter:Tor Arne Wølner

Om hvordan lærere og elever kan samarbejde om elevens læringsmål gennem en effektiv vurderingspraksis med en høj grad af elevinvolvering.

Yderligere information

Udgivelsesdato

17.08.2015

Sidetal

177

Køb bogen

title Beskrivelse

Når eleven kender kriterierne for vurderingen, er det nemmere for eleven at vide, hvad han eller hun skal gøre for at komme videre i sin læring. Samtidig er det bogens intention er at skabe en forståelse for vurdering af, for og som læring – som noget, der rækker ud over den enkelte elev og den enkelte lærer.

Bogen introducerer Lesson Study som metode – en form for skoleudvikling og samarbejde om læringsledelse, der bygger på aktionslæring og -forskning i egen undervisning. Lærere planlægger undervisning sammen, drøfter undervisnings- og læringsmål, elevforventninger og rammer for feedback og feedforward.

"En rigtig god bog, der er særdeles relevant i forhold til skolereformens indhold omkring bl.a. læringsmål. Bogen er en god blanding af teori og praksiseksempler, og skrevet i et forståeligt velformuleret sprog." Boy Olesen, Lektørtudtalelse

  • Originaltitel: Kriteriebaseret vurdering
  • ISBN: 9788771296464
  • Oversætter: Rasmus Hastrup
  • Omslagsdesign: Christinna Lykkegaard Nilsson