Skip to content Skip to footer

Kollektiv mestring

Forfatter:Jenni Donohoo

sådan påvirker lærernes overbevisninger elevernes læring

“Den fortjener virkelig bevågenhed og en plads inde på det travle lærerværelse, eller endnu bedre på enhver undervisers hjemmekontor. Jeg kan på det varmeste anbefale denne pædagogiske åbenbaring.”
Per Halkjær, Plenum

Yderligere information

Sidetal

179

Udgivelsesdato

16.07.2021

Køb bogen

title Beskrivelse

Hvis lærere og pædagogers virkelighed bliver filtreret gennem troen på, at de kan gøre meget lidt for at påvirke elever og studerendes præstationer, så er sandsynligheden for at denne tro vil manifestere sig i deres praksis meget stor. Hvad er løsningen på det?

Kollektiv mestring – troen på at man gennem kollektiv handling kan påvirke elever og studerendes slutresultater og forbedre deres præstationer.

"Det er en god bog, der fortjener at blive læst. Men bogen fortjener især at blive brugt i praksis. Forhåbentlig kan den få plads i skoleudviklingssammenhænge. Tak for at sætte fokus på værdien af kollektiv mestring. Nu venter det store arbejde med at formidle fra teori til praksis."
Bodil Christensen, Folkeskolen

"Den fortjener virkelig bevågenhed og en plads inde på det travle lærerværelse, eller endnu bedre på enhver undervisers hjemmekontor. Jeg kan på det varmeste anbefale denne pædagogiske åbenbaring."
Per Halkjær, Plenum

  • Originaltitel: Collective efficacy – How Educators’ Belief Impact Student Learning
  • ISBN: 9788772047317
  • Oversætter: Peter Andersen
  • Omslagsdesign: Christinna Lykkegaard Nilsson