Skip to content Skip to footer

Strategier for læring

Hvordan lærer elever at lære?

Yderligere information

Udgivelsesdato

17.08.2015

Sidetal

188

Køb bogen

title Beskrivelse

Bogen argumenterer for, at selvregulering, -vurdering og bevidst brug af læringsstrategier er noget af det vigtigste, elever kan lære i skolen. Ikke før eller efter det faglige stof, men som en integreret del af al læringsarbejdet.

Forfatteren bygger sin argumentation på egen forskning og erfaringer, resultater fra The Assessment Reform Group i England og på John Hatties omfattende metastudie, hvis pointer hun relaterer til en nordisk kontekst og undervisningsvirkelighed. Bogen er en grundig indføring i den nyeste viden om og brug af læringsstrategier og er spækket med eksempler, der på tværs af fag og klassetrin viser, hvordan elever lærer at lære.

Bogen retter sig mod lærerstuderende, lærere og skoleledere, som arbejder aktivt med vurdering for læring i skolen.

 

"Teksten er teoretisk funderet, men indeholder også mange jordnære eksempler fra virkelighedens verden, som gør teorierne nærværende og fremmer forståelsen ... Bogen giver god, veldokumenteret inspiration til at udvikle egne undervisningsstrategier og er derfor et godt værktøj til undervisernes pædagogiske værktøjskasse."
Henrik Munch Jørgensen, Lektørudtalelse

  • Originaltitel: Strategier for læring
  • ISBN: 9788771295481
  • Oversætter: Søren Søgaard
  • Omslagsdesign: Christinna Lykkegaard Nilsson