Skip to content Skip to footer

Læsedidaktik (2. udg.)

efter den første læseundervisning
Forfatter:Astrid Roe

Grundbogen om læsedidaktik og den fortsatte læseundervisning kommer her i en ny udgave, der er gennemskrevet og opdateret i forhold til PISA, nationale test og ny viden om læsestrategier … must have for lærere og læsevejledere i grundskolen samt for undervisere på lærernes grund-, efter- og videreuddannelse!

 

Yderligere information

Sidetal

283

Udgivelsesdato

15.08.2016

Køb bogen

title Beskrivelse

Internationale og danske læseundersøgelser har vist, at danske elevers læsefærdigheder er svagere, end man kunne ønske. Politikere og skolefolk har spurgt, hvorfor danske elever klarer sig dårligere end for eksempel finske og svenske, og søgelyset er for alvor de sidste år blevet rettet mod kvaliteten i skolens læseundervisning.

Læseforskning viser, at der i utilstrækkelig grad bliver arbejdet systematisk med læseundervisning, efter at den første læsekode er knækket. Dette problem vil Astrid Roe sætte ind overfor. Hun præsenterer teorier og begreber om, hvad læsning og læsekompetence er, og hvordan man kan arbejde med at udvikle elevers læsekompetence og læsestrategier.

Bogen handler også om vurdering af læsning, både den vigtige løbende vurdering af elevernes læsekompetence i alle fag og forskellige former for læseprøver. Bogen henvender sig til lærerstuderende, lærere i folkeskolen og læsevejledere.

Denne anden udgave, af det der er blevet en grundbog om læsedidaktik og den fortsatte læseundervisning, er gennemskrevet og opdateret i forhold til PISA, nationale test og ny viden om læsestrategier.

‘Læsedidaktik’ er et must for lærere og læsevejledere i grundskolen samt for undervisere på lærernes grund-, efter- og videreuddannelse. Bogen er tilpasset danske forhold.

  • Originaltitel: Lesedidaktikk - etter den første leseopplæring
  • ISBN: 9788771296860
  • Oversætter: Mette Bak Bjerregaard
  • Omslagsdesign: Christinna Lykkegaard Nilsson