|
|
       |
 |
PRÆSENTATION | | PRESSEN SKREV | Hjerte og intellekt i undervisningen af børn og unge med handicap | Luciano Rondanini | | 255,00 | | | | Denne bog er en bevægende og ofte poetisk rejse mellem erindringer, citater fra litteraturen, eventyr, landskaber og historier, der ikke har handicappet som hovedtema, men derimod personen med handicap, der netop som person betragtet besidder mange andre kvaliteter og er meget andet end sit handicap.
Vi er ofte tilbøjelige til at tænke, at en person med handicap ikke kan bidrage til fællesskabet, men i virkeligheden forholder det sig sådan, at denne persons tilstedeværelse i klassen er en enestående mulighed for at udvikle medmenneskelige værdier, ægte accept og dialog samt undgå ængstelse over forskelle mellem mennesker.
De erfaringer, bogen formidler, kan give muligheder for personlig og professionel udvikling samt bidrage til at berige os som mennesker.
Bogen handler om både personlige og professionelle erfaringer og især om de præmisser, skolen bør handle på, om den kultur, der nødvendigvis må opbygges og udvikles for til stadighed at forbedre kvaliteten i arbejdet med at inkludere alle elever. Bogen har desuden den særlige styrke, at den bygger på mere end 30 års erfaringer med inklusion af elever med handicap.
Presse |
Hjerte og intellekt i undervisningen af børn og unge med handicap | Luciano Rondanini | | 255,00 | | | | ”Det er en bevægende bog, hvis forfatter har brændt får sin sag i mange år. Indfølende, poetisk, vidende, belæst og filosofisk. Et engagement, der er inspirerende Et menneske af samme store format som forsorgschef Bank Mikkelsen herhjemme i sin tid viste. Det er ikke en bog med færdige løsninger og pædagagiske programmer. Det er en bog, som skubber til os og prøver at få os til at begribe og respektere og yde vort bedste over for børn og unge med handicap. Kan bogen hjælpe os her i Danmark, som skal inkludere og undlade at ekskludere en del børn i vore skoler? Ja …” Bjørn Glæsel, Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift
"Bogens indhold favner så vidt, at man sagtens kan få fornøjelse og bliver både gladere og klogere ved at læse et enkelt kapitel ad gangen." Uddannelsesbladet, Marianne Bindslev
"De mange citater bevirkede, at jeg på den ene side tabte tråden undervejs og måtte genlæse mange passager for at opnå læseforståelse. På den anden side er bogen så velskrevet og poetisk, at den var svær at lægge fra sig. Og måske har jeg stadig en læsning og flere nuancer til gode?
Når jeg kan anbefale bogen til lærere, pædagoger, studerende og andre, der arbejder med inklusion, er det ikke kun, fordi den bygger på og bidrager med spændende inklusionserfaringer: Det er også, fordi bogen minder os om, hvor værdifuldt det er, og hvilken udvikling det kan skabe, hvis vi får øje på selve mennesket bag handicappet - eller diagnosen!" Christina Krolmer, Folkeskolen
"Bogen bærer stærkt præg af forfatterens begejstring for inklusion og dens fordele. Den er nærmest et hyldestskrift til inklusion." Stig F. Sørensen, Gymnasieskolen
"Tankevækkende, lærerig poetisk rejse gennem Rondaninis personlige og professionelle erindringer fra mere end 30 års erfaringer med inklusion af børn og elever med handicap ..." Henrik Munch Jørgensen, Lektørudtalelse |
|
| | Titel: Hjerte og intellekt i undervisningen af børn og unge med handicap | Udgivelsesår: 28/12/2012 | Udstyr: 176 sider, Hæftet | ISBN: 9788771292053 | MERE INFO |
Titel: Hjerte og intellekt i undervisningen af børn og unge med handicap Sideantal: 176 ISBN: 9788771292053 | MINDRE INFO |
|
|
|
|
|
|
 | | Professionsdidaktik | Karen Marie m.fl. |
| |  | | At lære at forstå | Andreas Gruschka |
| |  | | Undervisningens nye... | Trond Eliv Hauge |
| |
I N D K Ø B S K U R V |
L O G I N |
|
|
|
|
|