Literacy og læring

‘Literacy og læring’ er en ny udgivelsesserie fra forlaget Klim. Literacy er ikke noget fast, statisk begreb, men snarere en forståelsesramme for brug af sprog og sprog i brug. Literacy er kompetencen til at kunne deltage i alle de sociale og kulturelle sammenhænge, hvor skrift og andre symbolsprog indgår, og literacy udvikles gennem kommunikation, læsning, fremstilling og fortolkning.

Seriens udgivelser vil repræsentere forskellige aspekter af literacybegrebet, men med det fællestræk, at de baserer sig på den nyeste forskning inden for området, hvad enten det er en teoretisk grundbog eller en mere praksisorienteret udgivelse. Serien henvender sig til pædagoger, undervisere, læsevejledere og studerende på alle trin i uddannelsessystemet.

Serien erstatter Læsevejlederen.
 


Trygve Kvithyld, Trude Kringstad, Gurli Melby
Gode skrivestrategier

Dagrun Skjeldbred, Aslaug Veum (red.)
Literacy i læringskontekster
Carina Fast
At læse og skrive i børnehaven
Lene Storgaard Brok, Mette Bak Bjerregaard, Klara Korsgaard
Skrivedidaktik





 

 

I N D K Ø B S K U R V L O G I N